1. ขอบคุณ - Bangkok en Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Claire - WaarBenJij.nu 1. ขอบคุณ - Bangkok en Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Claire - WaarBenJij.nu

1. ขอบคุณ - Bangkok en Hua Hin

Blijf op de hoogte en volg Claire

10 Februari 2014 | Thailand, Hua Hin

Na een lange reis vanaf Amsterdam (en tussenstop in Amman, mannen in witte gewaden) ben ik na 21 u reizen in Bangkok, Thailand aangekomen.

Met vliegtuigstoeltjes (tjes ja) die gebouwd waren voor de gemiddelde Aziaat bleek slapen nogal ingewikkeld. Bangkok Airport is gigantisch, met overal glas. Met een NL meisje (naam.. Had geen naam denkik) uit mijn vliegtuig door immigratie (approved fieuw) en de uitgang gezocht. De door mijn hostel beloofde Airport shuttlw was natuurlijk onvindbaar, dus maar op zoek gegaan naar de trein richting het bewoonde Bangkok. De eindhalte was alleen nog een heel eind naar mijn hostel, al was er volgens Thaise mannen in uniform een bushalte. Maar dan niet, onvindbaar, fictief voor toeristen denk ik. Ondertussen was het 32 graden in Nederlandkleren en een backpack, zweterig. Tijdens het dwalen vond ik Eliott (usa, backpacker met veel te bruine voeten) die de sprookjesbus ook niet kon vinden. Nog even gezocht, maar nee. Een tuktukchauffeur rook onze hulpeloosheid en wilde ons wel voor 100 baht (=...€? Te laat om te rekenen maar iets van 2 euro) naar de goede plek brengen. Of naja, racen, maar dat schijnt iedereen hier te doen (Mario Kart Rainbow Road stylo, voor de insiders). Maarja, veilig aangekomen op Khao San Road (soort backpackers Kalverstraat) waar mijn hostel in de buurt was. Toen een paar andere chauffeurs me wel van Eliott wilden kopen zijn we maar ons eigen weg te gaan. Mijn hostel (Rainbow Guesthouse and indian food) bleek meer een soort shoarmatent met toevallig wat stapelbedden op zolder (beestjes in je bed en gebruikte tampons in de douche), maar was gezellig. Met 3 jongens op een kamer, waaronder Engelsman (Peter, Daniel? Zoiets) die de hele dag in zijn bed Grey's Anatomy kijkt op zijn laptop en internetdate met Thaise meisjes).
Even uitgerust op mijn (kogelvrije) matras waarna ik Khao San Road ging bekijken. Daar al snel leuke mensen ontmoet om bier mee te drinken, waaronder Nathan (uk) die vroeg of ik mee ging naar een Thaise gay bar. Dat liet ik me geen twee x zeggen. Taxi daarheen, bleek het een hippe club met rooftop ding en alles (=feestje op het dak mam) en Thaise meisjes op hoge hakken die tot mn ellebogen kwamen. Was leuk.

Volgende dag een beetje moe (brak) maar wilde toch wat meer van Bangkok zien. Maar met mijn reactievermogen en het verkeer een soort zelfmoordmissie, dus het maar opgegeven nadat ik 2 x in 1 park verdwaalde. 's Avonds met de Grey's Anatomy jongen en een hostelgenootje door een soort hoerenbuurt gelopen (ladyboys!!)

Hua Hin

Volgende dag naar kustplaatsje, Hua Hin, zuidelijk van bk. Treinstation was heel mooi, met monniken in oranje gewaden en fotos van de koning (Bumibol haha). Treinrit van 3,5 u kost 44 baht (ehhh.. Ong 80 ct). Wel de hele reis ingeklemd tussen twee starende Thaise mannen en gespraytanned door het stof (ik was 2 dagen oranje). Wel een hele mooie rit door de bergen en met apen.
Hua hin ligt aan de zee, net als mijn hostel! Kamer en balkon voor mezelf (Fat cat hostel). Alleen nul andere backpackers gezien, wel veel oude (sorry mam, minder jonge) mensen of dikke kale Europese mannen met veeltejonge thaise meisjes. Maar ik heb mezelf goed vermaakt met op het strand liggen en winkelen (marktjes). Ook naar Ko Tapia geweest, met witte stranden en een mega Buddha op een berg. En 1 aap.

Vandaag naar Chumphon (stadje) en door naar Ko Tao (eiland), met de trein. Lekker bruin worden. Of oranje.

  • 10 Februari 2014 - 18:23

    Chantal:

    Hoi Claire,

    Wat leuk om dit allemaal te lezen. In die paar dagen heb je al een heleboel gezien en gedaan! We wensen je nog heel veel plezier!

    Liefs,
    Romee en Chantal

  • 11 Februari 2014 - 22:49

    Monique:

    LIeve Claire,
    Wat een leuk verslag! Heel fijn om te lezen waar je bent en wat je zoal beleeft! Ik hoop nog veel reisverslagen van je te mogen lezen. Pas goed op jezelf hè! Nog heel veel plezier en mooie momenten.. Liefs van mama xxx

  • 12 Februari 2014 - 06:48

    Janneke:

    MARIO KART RAINBOW ROAD STYLO. Episch.

    En Thailand is ook episch.

  • 12 Februari 2014 - 17:40

    Rosa:

    Wat ben je toch een heerlijkerd. XXX

  • 13 Februari 2014 - 19:31

    Bibienne:

    Volgens mij heb je het heel leuk in Thailand. Is het nog steeds zo'n lekker weer?? Ik ben benieuwd naar je volgende verslag! Nog heel veel plezier.

    Groetjes van Bibienne

  • 13 Februari 2014 - 22:26

    Paul Dekkers:

    Dag Claire,

    Leuk om zo'n reis te volgen

    Doe voorzichtig en veel plezier.

    Groetjes van Paul

  • 14 Februari 2014 - 13:47

    Irene:

    Wat stoer Claire, helemaal alleen naar Thailand. Een jaar geleden was ik ook in Bangkok.
    Fijne reis verder.
    Liefs van Irene

  • 15 Februari 2014 - 10:46

    Myriam:

    Hallo Claire,
    Wat een leuk reisverslag.
    Fijne reis verder.
    veel liefs Myriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claire

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 3261

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 12 Mei 2014

Claire naar Azië

Landen bezocht: